Krasopsaní

krasopis

Handlettering, moderní krasopis, nebo také krasopsaní se stalo v poslední době trendem. A to z několika důvodů. V době, kdy trávíme hodně času psaním na počítači, se jedná o způsob relaxace. Jeho přínosy jsou ale vícestranné. 

Samotný proces psaní – přínos pro mozek

Přistihli jste se někdy, že například u telefonování si cosi bezmyšlenkovitě kreslíte? V tuto chvíli se nejedná o uvědomělý proces, ale podvědomě u něj funguje pravá mozková hemisféra. Určitým způsobem do takového „čmárání“ vkládáme své pocity. Podle psychologů taková činnost uvolňuje mozek a připravuje ho k aktivitě. Výzkumy poukázaly na to, že ti, kteří si například při přednáškách dělají poznámky, či jen bezcílně čmárají si zapamatují zhruba stejně. Ti, kteří pouze poslouchali, měli výsledky výrazně horší. Obdobné je to s krasopisným způsobem psaní.

Ruční poznámky – efekt zaručen

Dáváte přednost elektronickým formám diáře? Ty mají jistě své nesporné výhody. Pokud si ale zaznamenáváte i do papírových diářů, má to také své nesporné výhody. Zatímco v elektronickém si nesplněný úkol lehce přesunete na jiný termín, tak v v papírové formě si podvědomě nechcete úkol přeškrtat, ale je šance, že ho raději splníte. Dost možná si k takovému úkolu průběžně připojíte i další psané poznámky a myšlenky, které se k němu vážou. Díky tomu budete mít před plněním úkolu k dispozici i takový vlastní, menší brainstorming. A to se může hodit.

Forma, kterou vysíláme sdělení zákazníkovi se cení

V době, kdy se ještě na obchodních školách vyučoval krasopis, existovaly v dva směry. Ten první se klonil k tréninku rychlosti psaní a strukturování poznámek. Můžeme to přirovnat k těsnopisu. Zatímco druhý směr měl jiný úkol. Vyjádřit psanou formu s výraznými nároky na estetiku. Od studentů takových škol se pak očekávalo, že obálku pro obchodního partnera napíší způsobem, který bude esteticky atraktivní a zdůrazní tak fakt, že do posílané zásilky někdo vložil osobní zájem a čas. A to je pocit, který se snažíme v zákaznících a klientech vzbudit i dnes.

V dnešní době existuje sice nepřeberné množství zajímavých fontů. Ale i tak je velké spektrum příležitostí, kde je ručně psaná forma žádaná. Výlohy, upoutávkové tabule, jídelní menu. To je pouze zlomek toho, kde může krasopisný projev zaujmout.

Dá se tedy tvrdit, že umění krasopisu a jeho použití může být jistým druhem marketingového nástroje.

dopisy

Kreativatelier a moderní krasopis

V Kreativatelier pořádáme workshopy základů moderního krasopisu. Ti, kteří k nám na takové workshopy přicházejí mají různé pohnutky, proč o krasopsaní projevili zájem. Navštěvují nás ti, které zajímá ruční písmo z volnočasových důvodů. Chtějí mít například originálně zdobená fotoalba či přání k různým příležitostem pro své blízké. Navštívilo nás již ale i množství těch, kteří chtějí krasopsaním obohatit svoji podnikatelskou činnost. Krasopisně nadepsané cedulky dnes poptávají například po floristech, či svatebních koordinátorkách. Mezi našimi návštěvníky se ale nezřídka objevují i lidé z ryze kancelářského prostředí, kteří hledají na takovém workshopu formu relaxu.

krasopis workshop

Ať máte již o krasopis zájem z ryze osobních důvodů, chcete se v psaní zdokonalit kvůli svým zákazníkům, nebo hledáte zajímavou činnost pro teambulding, je to určitě vhodné téma.

Pro teambuldingové programy máme nachystané ve spojení s krasopisem navíc i aktivity, které podporují podstatu týmové spolupráce. Umíme toto téma spojit i s některými dalšími technikami a tvořivými aktivitami, jako je například vypalování do dřeva či korku, tvoření různých upoutávkových či motivačních cedulek a podobně.

Nemusíte se absolutně obávat obtížnosti. Oproti klasické kaligrafii si účastníci našich workshopů osvojí některé zásady, dozví se některé tipy, díky kterým dosáhnou líbivých výsledků v podstatě okamžitě.

Máte dotazy? Neváhete nás oslovit.